Blog

Wydarzenia z życia Przedszkola .......


Kwiecień

01.04 – Międzynarodowy Dzień Ptaków

02.04 – Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci

03-07.04 – Robimy Wielkanocne Kartki i wysyłamy do „Dziadków” z Domu Opieki dla Osób Starszych

 

10-14.04 – Przygotowania do Świat Wielkanocnych

20.04 - Wiosenne spotkanie z gromadą małych króliczków rasy teddy

22.04 – Dzień Ziemi

28.04 – Międzynarodowy Dzień Tańca

 

 

MARZEC

08.03 - Dzień Kobiet

10.03 - Dzień Mężczyzn

21.03 - Pierwszy Dzień Wiosny

22.03 - Światowy Dzień Wody

 

LUTY

02.02 – Bal Przebierańców

07.02 – Taneczne Disco

14.02 – Bal Walentynkowy

17.02 – Dzień Kota

26.02 – Dzień Dinozaura

 

 

STYCZEŃ

03.01 – Witamy Nowy Rok

10.01 – Bal Karnawałowy

13.01 - Owiedzą nas świnki morskie :)

18.01 – Dzień Kubusia Puchatka

16 – 20.01 – przygotowywanie atrakcji na Dzień Babci i Dziadka

25.01 – Bal maskowy

31.01 – Tworzymy kącik matematyczny

GRUDZIEŃ

02.12 – spotkanie ze Św. Mikołajem

09.12 – świąteczny teatrzyk

19.12 – Wigilijna opowieść

19 – 23.12 – przygotowywanie się do Świąt

 

 

LISTOPAD

03.11. – Baletnica (praca plastyczna)

08.11. – Kosmiczna wyprawa rakietą

11.11. – Dzień Niepodległości

16.11. – Tworzymy stempelki

22.11. – Dzień Kredki

25.11. – Dzień Pluszowego Misia

30.11. – Andrzejki

 

 

PAŹDZIERNIK

07.10. – Dzień Znaczka Pocztowego

10.10. – Dzień Drzewa

11.10. – Odwiedzają Nas nietypowe świnki morskie

12.10. – Słonik z papieru

17.10. – Kaktusowe pejzaże

20.10. – Robimy liczydła

25.10. – Dzień Kundelka

27-31.10. – Atrakcje Halloweenowe

 


WAKACJI SKOŃCZYŁ SIĘ CZAS, PRZEDSZKOLE WITA NAS :)

Nadszedł pierwszy dzień nowego roku przedszkolnego. Z radością witamy nasze Przedszkolaki :)

Na wrzesień zaplanowane mamy m.in.:

05.09 - Dzień Postaci z Bajek

06.09 - Robimy własne zeszyciki

08.09 - Butelkowa świnka

12.09 - Robimy instrumenty - grzechotka

14.09 - Jabłuszkowe stempelki

16.09 - Tworzymy własne stempelki

19-22.09 - Tworzymy matematyczny kącik

23.09 - Witamy Jesień

27.09 - Robimy zakładki do książek

30.09 - Origami (jeż)


ROK PRZEDSZKOLNY 2015/2016

 

A w wakacje :

w Lipcu:

01.07 - Konstruujemy wymarzone pojazdy

06.07 - Budujemy w naszym ogrodzie super tor wyścigowy

14.07 - Dzień tworzenia muzycznych instrumentów

19.07 - Dzień Czerwonego Kapturka

20.07 - Święto Policji

29.07 - Światowy Dzień Tygdrysa

 

Wszystkim Dzieciom i Rodzicom życzymy słonecznych, pogodnych i bezpiecznych wakacji !!!

Odpoczywajcie, nabierajcie sił, byście po wakacjach szczęśliwi, wypoczęci i pełni energii wrócili do naszego przedszkola.

Do zobaczenia ...  :)


W tym roku przedszkolnym zajęcia z:

- tańca odbywają się we wtorki

- piłki odbywają się w środy

- tenisa odbywają się w czwartki


Plan pracy wychowawczo - dydaktycznej:


KRĘGI TEMATYCZNE W CZERWCU

 

20-24.06 "Wakacje z żywiołami"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:


- korzystanie z różnych źródeł informacji

− pogłębianie wiedzy na temat różnych regionów i środowisk

− dobieranie ilustracji zgodnie z tematem

− doskonalenie pamięci, uwagi i myślenia

– dostrzeganie piękna i różnorodności regionów Polski

– rozpoznawanie symboli narodowych i elementów charakterystycznych dla naszego kraju

 


09-13.06 "Marzenia do spełnienia"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:


- doskonalenie umiejętności wycinania

– uwrażliwianie się na różne elementy muzyki

- zapamiętywanie istotnych szczegółów opowiadania

– doskonalenie umiejętności współpracy zespołowej

– podejmowanie próby oceny znaczenia wypowiadanych życzeń

– poprawne przeliczanie liczebników głównych i porządkowych w zakresie dziesięciu

– usprawnianie narządów artykulacyjnych

– doskonalenie sprawności ruchowej

 


30.05-03.06 "Dzieci świata"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:


- prawidłowe klasyfikowanie elementów ekspozycji

– doskonalenie sprawności ruchowej

– wzbogacanie słownictwa służącego opisywaniu wyglądu zewnętrznego

– wykazywanie zainteresowania poszerzaniem wiedzy na temat mieszkańców innych regionów świata

– przejawianie życzliwych i przyjacielskich stosunków wobec wszystkich dzieci, niezależnie od różnic w wyglądzie, zwyczajach i kulturze

– rozumienie, że wszystkie dzieci powinny mieć takie same prawa i obowiązki

– umiejętność współpracowania podczas zabawy dramowej

– doskonalenie umiejętności grafomotorycznej i logicznej

 

KRĘGI TEMATYCZNE W MAJU


23-27.05 "Aktywnie, rodzinnie, zdrowo"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:


- dobieranie ilustracji zgodnie z tematem

– staranne wykonywanie prac plastycznych

– doskonalenie artykulacji

– dostrzeganie podobieństw i różnic między prezentowanymi na obrazkach rodzinami

– wykazywanie zainteresowania czytaniem

– rozmawianie na temat wysłuchanego utworu literackiego

– doskonalenie percepcji wzrokowej i sprawności graficznej

 


16-20.05 "Sztuka bycia mądrym"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:


- doskonalenie sprawności ruchowej

– rozumienie konieczności przestrzegania ustalonych reguł

– docenianie różnych źródeł mądrości w otaczającym świecie

– dostrzeganie elementów humorystycznych w utworze literackim

– odczytywanie mądrość zawartych w znanych bajkach i baśniach

– przyporządkowywanie postaci literackich do pasujących okładek

– umiejętność dbania o książki

– umiejętność porządkowania przedszkolnych księgozbiorów według przyjętego kryterium

 


02-13.05 "Opowieści czterech wiatrów"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:


- wzbogacanie słownictwa dotyczącego zjawisk atmosferycznych

– doskonalenie pamięci, uwagi i myślenia

– doskonalenie sprawności ruchowej

– prowadzenie obserwacji i formułowanie wniosków

– dostrzeganie zależności między siłą podmuchu a szybkością kręcenia się wiatraka

 

KRĘGI TEMATYCZNE W KWIETNIU

25-29.04 "Sekrety latajacych zwierzat"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:


- doskonalenie sprawności ruchowej

– naśladowanie zachowań zwierząt

– dostrzeganie cechy wspólnych dla zwierząt danego gatunku

– wzbogacanie wiedzy i słownictwa na temat zwierząt latających

– dostrzeganie cech budowy umożliwiające latanie

 


18-22.04 "Latające wynalazki"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:


- doskonalenie sprawności ruchowej

– doskonalenie umiejętności społeczno-emocjonalnych

– dostrzeganie różnych kryteriów klasyfikacyjnych w odniesieniu do środków transportu

– odczytywanie informacji zapisanych w formie symbolicznej

– umiejętność zręcznego rzucania i łapania kulki z papieru podczas zabawy w parach

– stosowanie określeń przymiotnikowych odnoszących się do wysokości

– porównywanie liczebności zbiorów

– rozumienie relacji mniejszości, większości i równości między zbiorami

 



04-15.04 "Powietrze - niewidzialny żywioł"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:


- doskonalenie artykulacji

– doskonalenie sprawności ruchowej

– wykonanie pracy zgodnie z instrukcją

– uważne słuchanie wiersza i zapamiętywanie istotnych informacji

– doskonalenie orientacji na globusie

– wcielanie się w rolę podczas zabawy dramowej i współdziałanie z innymi

– branie aktywnego udziauł w zabawach badawczych, respektując prawo do uczestnictwa innych dzieci i przestrzegając przyjętych zasad

– dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych

 

KRĘGI TEMATYCZNE W MARCU

 


29.03-01.04 - "Kolory wiosny"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• Wymienia cechy charakterystyczne wczesnowiosennej pogody.

• Wzbogaca wiedzę i słownictwo dotyczące zjawisk atmosferycznych oraz uczy się w elementarnym zakresie przewidywać pogodę na podstawie obserwacji nieba.

• Doskonali umiejętność odczytywania informacji zapisanych symbolicznie oraz podejmuje próby tworzenia własnych znaków i symboli graficznych.

• Poznaje rośliny chronione oraz rozumie konieczność przestrzegania zakazu ich zrywania w naturalnym środowisku.

• Doskonali umiejętności wokalne i taneczne.

• Rozpoznaje i nazywa wybrane gatunki ptaków oraz dostrzega ich pożyteczną rolę dla środowiska.

• Potrafi prowadzić planowe obserwacje oraz rejestrować dostrzeżone zmiany i zjawiska.



21-25.03 - "Wielkanocne tradycje"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• Dostrzega korzyści z hodowli zwierząt gospodarczych.

• Poznaje wytwory sztuki ludowej i podziwia ich piękno. Odtwarza elementy zdobnicze we własnych pracach plastycznych.

• Poznaje zapis liczby „10”, porównuje liczebność zbiorów.

• Zna nazwy kolejnych dni tygodnia i uczestniczy w układaniu tygodniowego kalendarza.

• Potrafi nakryć do stołu, zwracając uwagę na estetykę i właściwe ustawianie zastawy stołowej.

• Wie, jak należy się zachować przy stole podczas uroczystych poczęstunków, przestrzega zasad kultury.

• Potrafi poprawnie formułować życzenia wielkanocne, zwracając uwagę na ich indywidualny charakter.

• Poznaje wybrane tradycje i zwyczaje wielkanocne oraz odnosi je do własnych doświadczeń z rodzinnego domu.



14-18.03 - "Sztuka bycia odważnym"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• Dostrzega różne aspekty i przejawy odwagi w zachowaniu swoim oraz innych.

• Wykorzystuje w zabawie różne formy ekspresji: mimikę, ruch, gest, słowo.

• Dokonuje oceny postępowania, poprawnie argumentując wyrażane sądy i opinie.

• Rozumie, że odwaga zawsze powinna iść w parze z rozwagą.

• Poznaje przysłowia ludowe i rozumie ich sens.

• Wie, że lęki często wynikają z wyobrażeń i mogą być skutkiem oglądania niewłaściwych filmów. Kształtuje aktywną postawę w celu przezwyciężenia lęków.

• Określa kierunki z punktu widzenia drugiej osoby.

• Zdobywa doświadczenia w zakresie porównywania masy przedmiotów z wykorzystaniem wagi szalkowej.



07-11.03 - "Tajemnice wodnego świata"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• Wzbogaca wiedzę przyrodniczą na temat zwierząt i roślin żyjących w różnych środowiskach wodnych.

• Wykorzystuje różne źródła wiedzy w celu zdobycia informacji.

• Rozumie konieczność chronienia przyrody i dbania o czystość wód.

• Potrafi wskazać na mapie Morze Bałtyckie i główne porty morskie.

• Poznaje obraz graficzny małej i wielkiej litery „s”, doskonali analizę i syntezę głoskową.

• Poznaje zapis cyfry „0”, porównuje liczebność zbiorów.

• Dostrzega podstawowe prawidłowości dotyczące sposobu życia i rozmnażania wybranych zwierząt środowisk wodnych związane z przynależnością do gatunku.

• Poznaje tradycje i zwyczaje ludowe związane z żegnaniem zimy.



29.02 - 04.03. - "Woda dla zdrowia"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• Poznaje zasady zdrowego żywienia.

• Porównuje objętość naczyń, odmierza wspólną miarą.

• Poznaje obraz graficzny małej i wielkiej litery „j”, doskonali analizę i syntezę głoskową.

• Przestrzega zasad higieny podczas przyrządzania i spożywania posiłków.

• Rozumie konieczność dbania o higienę ciała.

• Prawidłowo stosuje określenia dotyczące czasu: rano, po południu, wieczorem, przed, po.

• Odczuwa odpowiedzialność za własne zdrowie, zna zasady zdrowego trybu życia.

• Rozumie konieczność poddawania się leczeniu.



KRĘGI TEMATYCZNE W LUTYM


22-26.02 - "Wodne odgłosy i eksperymenty"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• Rozpoznaje i nazywa odgłosy wody, wzbogaca słownik czynny.

• Odmierza płyny i porównuje poziom wody w naczyniach.

• Pogłębia wiedzę przyrodniczą na temat przedwiośnia, przeprowadza doświadczenia.

• Poznaje obraz graficzny małej i wielkiej litery „p”, doskonali analizę i syntezę głoskową.

• Rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe i pochodne.

• Poznaje stany skupienia wody i jej obieg w przyrodzie.

• Nazywa części roślin i zna ich funkcje.

• Rozumie znaczenie wody dla roślin.


15-19.02 - "Płyniemy na daleki ląd"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• Słucha tekstów, wypowiada się na dany temat i potrafi działać zgodnie z instrukcją.

• Ćwiczy koordynację wzrokową-ruchową i orientację na kartce.

• Poznaje zapis graficzny cyfry 9.

• Prowadzi badania i obserwacje, prawidłowo formułuje wnioski.

• Odczytuje wybrane symbole na mapie i globusie.

• Poznaje kulturę, mieszkańców i zwierzęta Ameryki.

• Poznaje cechy charakterystyczne krajobrazu Afryki i Australii oraz żyjące tam zwierzęta.

• Uważnie słucha muzyki i gra na instrumentach perkusyjnych.

• Ćwiczy analizę i syntezę głoskową, czyta globalnie proste wyrazy.


08-12.02 - "Sztuka bycia szczęśliwym"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• Wie, jak wyrażać emocje w akceptowalny dla otoczenia sposób.

• Potrafi mówić o swoich emocjach i wyrażać je za pomocą mimiki i gestów.

• Poznaje obraz graficzny małej i wielkiej litery „y” , doskonali analizę i syntezę głoskową.

• Posługuje się liczebnikami porządkowymi.

• Określa strony ciała i kierunki w przestrzeni.

• Potrafi dokonać oceny postępowania bohaterów literackich i uzasadnić swoje zdanie.

• Dostrzega własny wpływ na odczucia i nastroje innych osób, czerpie radość z zabawy z rówieśnikami.


01-05.02 - "Woda – źródło życia"

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• Uczestniczy w polisensorycznym badaniu wody.

• Potrafi wskazać zbiorniki i cieki wodne na mapie i globusie.

• Poznaje faunę i florę Morza Bałtyckiego.

• Słucha legendy związanej ze stolicą Polski.

• Poznaje obraz graficzny małej i wielkiej litery „n”, doskonali analizę i syntezę głoskową.

• Zna znaczenie wody dla ludzi, zwierząt i roślin.

• Poznaje obraz graficzny cyfry 8.

• Wymienia nazwy zawodów związanych z wodą.

• Poznaje bieg wody od ujęcia do kranu.

• Rozumie konieczność ochrony czystości wód.

 

 

ROK PRZEDSZKOLNY 2014/2015


W najbliższym czasie ... :

4.11.2014 - Zajęcia przyrodnicze (odwiedzi nas wąż)

26.11.2014 - Niezwykłe eksperymenty przyrodnicze: Jak powstają wulkany, wyspy i rafa koralowa? (Dzieci poznają zadziwiający świat roślin i zwierząt żyjących pod wodą. Dowiadują się, jak powstają wulkany i wyspy wulkaniczne, aranżując własny wybuch wulkanu - modelu. Następnie przyglądają się rozwojowi raf koralowych i całą grupą tworzą własny podwodny świat kolorowych stworzeń.)

3.12.2014 - Mikołajki

7.01.2015 - Zajęcia przyrodnicze (odwiedzi nas agama)

13.01.2015 - Chemia widziana oczami dzieci - fascynujące eksperymenty chemiczne (część I: Kolejna porcja doświadczeń, które inspirują, budzą zainteresowanie otaczającym światem oraz dają możliwość czerpania radości z samodzielnego eksperymentowania. Tym razem przedszkolaki obserwują zjawiska fizyczne związane ze zmianą pH roztworów. Dzieci podejmują próby przewidzenia wyniku doświadczenia oraz wytłumaczenia go.)

13.01.2015 - Bal karnawałowy

28.01.2015 - Bal maskowy

10.02.2015 - Eksperymenty chemiczne przedszkolaków (część II: Nigdy nie jest za wcześnie na naukę pipetowania. Przedszkolaki używają autentycznego sprzętu laboratoryjnego w prostych, lecz zdumiewających doświadczeniach. Po wykryciu witaminy C, badają również wpływ ładunku na zachowanie i interakcję różnych przedmiotów. Dzieci podejmują próby przewidzenia wyniku eksperymentu, mając przy tym dużo radości.)

13.02.2015 - Bal Walentynkowy

12.03 - Przedszkoliada Tour

10.03.2015 - Poznajemy tajemniczy świat mrówek (Zaglądamy do wnętrza mrowiska. Przedszkolaki obserwują formikarium, rozróżniają kasty, poznają zasady panujące w mrowisku, budowę ciała mrówki oraz jej cykl rozwojowy. Mikroskop, modele oraz stemple ze stadiami rozwojowymi od jaja po imago ułatwiają naukę, a dzieci przekonują się na własnej skórze, co znaczy "być pracowitym jak mrówka".)

17.03.2015 - Odwiedzą nas kurczaczki i kaczuszki

18.04 - Niezwykłe eksperymenty przyrodnicze : Woda podstawą życia. (Czemu woda jest taka ważna? Skąd się bierze w kranie? Czy można stłuc sobie o nią kolano? Samodzielnie wykonana seria doświadczeń pozwala przedszkolakom zbadać zdumiewające właściwości wody, obserwować zmiany stanu skupienia, porównywać i wyciągać wnioski. Przedszkolaki poznają zjawiska fizyczne związane z rozpuszczalnością różnych substancji w wodzie.)

21. 05 - Pies - najlepszy przyjaciel człowieka. Suczka Sara z wizytą w przedszkolu. (Zwierzęta pomagają ludziom od stuleci, a przeszkolone psy niejednokrotnie ratują ludzkie życie. Dlatego wpajanie szacunku dla zwierząt powinno się zacząć od najmłodszych lat. Spotkanie z suczką rasy golden retriver to pierwszy krok, żeby oswoić przedszkolaki z czworonożnym gościem i budować pozytywne relacje ze zwierzętami.)

26.06 - Bezpieczne wakacje - zajęcia z ratownikiem medycznym (Przedszkole odwiedza załoga ratowników medycznych, którzy omawiają zagrożenia, jakie czyhają na maluchy w czasie wakacji, uczą je zadzwonić pod numer alarmowy i złożyć meldunek. Ratownicy prezentują swój sprzęt oraz opowiadają o pracy, dzięki czemu przedszkolaki nabywają szacunku dla służb ratowniczych. Ponadto ratownicy podpowiadają, jak radzić sobie z poparzeniami, ranami, ukąszeniami, nomdleniami i innymi typowymi problemami w sezonie letnim.)

 

 

 

 

 

Baśniowy Ogród
ul. Ostródzka 10
03-289 Warszawa
Targówek - Białołęka
tel. 22 811 12 19
tel. 502 705 433